Hoppa till innehåll
Hammarö Energis nya reflexvästar är riktigt snygga och praktiska. Ovanligt att se ärmar på sådana här plagg.

Solängen invigd

  • av

Text och foto: KRISTINA Fredagen den 29 maj invigde Hammarö Energi sin nya solcells-park Solängen. I strålande solsken höll styrelseordförande Karin Bäckman, kommunstyrelsens ordförande Solweig Gard och vd Johan Modin tal innan en solcellspanel lades… Solängen invigd

Modiga! Något annat kan man inte säga.

Mörmo gård rockade

  • av

Text: ANNIKA   Foto: JAN BJERKANDER  Redhouse Rocks är en festival på Mörmo gård i Skoghall som har arrangerats sedan 1995. Det startade med att vara en spelning för kommunens lokala ungdomsband och har med… Mörmo gård rockade

Snarkande man. Då är det inte lätt att sova minsann.

Inte alla män

  • av

Man kan ibland få intrycket av att världen är ganska rättvist fördelad. Vi går upp, jobbar, tar ansvar, sköter vardagen och försöker hålla ihop både liv och logistik. Fast vissa har  en extra funktion nattetid… Inte alla män

Ett av Hammarö Ryttarförenings ponnylag. Snyggt när alla är klädda likadant.

HRF:s Ponnylag levererar

  • av

Text: ANNIKA. Foto: ANNA WESTERLIND, PRIVAT Framgångarna för Hammarö ryttarförenings ponnylag har kommit tätt under våren. I hoppning och dressyr, båda i division 3, presterade lagen på topp. I dressyren tog de hem totalsegern och… HRF:s Ponnylag levererar

Starka resultat av Hammarös elever tar kommunen upp till topp fem i Sverige.

Hammarö femma i landet

  • av

Text: ANNIKA  Hammarö placerar sig återigen i toppskiktet bland Sveriges skol-kommuner. Enligt nya siffror från SCB och Kolada klarar 84,6 procent av kommunens elever i årskurs 6 betygskriterierna i samtliga ämnen. Det kan jämföras med… Hammarö femma i landet

Bingohallen på Björkhagsgatan har stängt.

Bingohallen stängd 

  • av

Text: ANNIKA Bingohallen på Björkhagsgatan har funnits sedan slutet av 90-talet och har varit en samlingsplats för trogna besökare. Efter pandemin gjordes ett försök att starta upp verksamheten igen men nu har Bingohallen bommat igen… Bingohallen stängd